Master’s Research
永井歩
NAGAI Ayumi
Virtual Hallucinogen
HTC Vive Pro2(ヘッドマウントディスプレイ) openframeworks、OpenCV、PyTorch C++ API(VRシステム)、PyTorch(モデル書き出し) Adobe Audition(音声ファイル制作) 先行研究:Keisuke Suzuki, Warrick Roseboom, David J. Schwartzman & Anil K. Seth, A Deep-Dream Virtual Reality Platform for Studying Altered Perceptual Phenomenology. Scientific Reports. 2017
VR技術によって幻覚剤を模倣した体験である。“recreare”(再創造?回復などの意)を狙いとしている。鑑賞者は作品のガイダンスを受けたあとに、DeepDreamという視覚化アルゴリズムを用いた幻視のシミュレーションと脳波をα波にエントレインする聴覚刺激によって構成されたVRシステムを体験する。
It is an experience that mimics hallucinogens using VR technology, and aims to “recreare” (i.e. to recreate and recover etc.). Visitors are guided to experience a VR system that consists of a simulation of hallucinations using a visualization algorithm called DeepDream and auditory stimuli that entrain brain waves to alpha waves.